perjantai 3. marraskuuta 2017

Nalletohtorilla!


"Nalletohtorin luokse tullessa opin tervehtimään, kertomaan oireistani ja vastaamaan tohtorin kysymyksiin. Tohtorina opin tervehtimään, tekemään kysymyksiä ja laatimaan oikeanlaisen lääkkeen "molekyylibiologian" osaamista hyödyntäen. Apteekkarin luokse sähköinen resepti matkaa kuvan välityksellä ja apteekissa kielen harjoittelu jatkuu apteekkarin ja asiakkaan vuoropuheluna. "



Tänään Vaasassa sukellettiin sisältöjen ja kielen yhdistämiseen. Mitä oikeastaan opetan, kun otan uuden kielen oppimisen välineeksi? Tavoitteiden asettelussa yhteyksiä haettiin monitieteisesti eri oppiaineiden opetussuunnitelmateksteistä, kieltaidon tasokuvaukset määrittivät tavoiteltavan kielitaidon tason ja keskeinen käsitteistö löytyi sekä kielen - että eri oppiaineiden sisällöistä. Krathwolin taksonomian avulla määriteltiin sopiva harjoittelun vaihe valitulle sanastolle. Virtuaalisuus, pelillisyys ja leikkipedagogiikka käsitteinä laajenivat ja avartuivat yhteisissä keskusteluissa ja päivän jälkeen työkalupussista löytyvät puhuva Avatar (My talking Avatar), Padelt, Todaysmeet- ja Qr-koodien mahdollisuudet myös kielitaitojen kehittymisen harjoittelun mahdollistajina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.